Eländes elände

Nej det var ingen rolig historia, gårdagen alltså. Till att börja med melodifestivalen, det måste ha varit en av de sämsta delfinalerna någonsin! Saades "Manboy" var väl klämmig och käck, lite "cara mia"-stuk på den, men texten måste vara något av det slemmigaste jag någonsin hört. Jag säger bara Manboy, manboy, you can call me manboy?? Urk och fy, spyvarning. Annars gillade jag både formationsdansen och vattenfallet på slutet, kunde ha blivit en riktig favorit. Espinosas låt var rätt skön, den kändes lite som en gammal 60-talsschlager, skulle gärna sett den vidare, men svenska folket röstade naturligtvis vidare mr tråkheteroglorioussnubben istället. När Andreas sjöng "sing for me" så tyckte jag att han var mycket bra, men sedan dess har det bara gått utför och gårdagens uppträdande kan sammanfattas med orden trist, charmlöst och kompetent. Mer charm fanns det däremot hos Orsa spelmän, som spelade en mysig låt med inslag av folkmusik och eftersom jag är ett fan av folkmusik så tilltalade det här mig naturligtvis. Låten var härlig, man blev glad av den, men däremot saknades det en viss gnista i framförandet och i ärlighetens namn är herr Moreaus röst ganska ordinär. Ordinär kan man verkligen inte kalla Hanna Lindblad, maken till shownummer har jag sällan skådat i melodifestivalssammanhang. Hanna var fullkomligt fantastisk, synd att inte låten var det också. Jag hoppas på att Hanna är tillbaka igen nästa år, med en bra låt den gången och vinner hela skiten. Hippare hoppare och de rödklädda mupparna lämnar jag gärna utan kommentar.

Så över till skitskyttet, förlåt skidskyttet. Helena och ACO gjorde strålande insatser och sköt fantastiskt, tyvärr räkte åkfarten inte alls till vilket känns oroväckande inför resten av OS. Ett dåligt skytte kan man rätta till, men det är svårt att ändra åkformen på ett par dagar. Det kändes mycket märkligt att sitta framför tv:n och se det ena okända namnet efter det andra ta sig in på topp 10, och hur tusan kunde Neuner få stryk på spurtvarvet? Det var något som inte stod rätt till där. Jag vill dock inte ge upp innan alla lopp är körda, när det är fyra skjutningar avgörs mer på vallen och där visade Helena upp en strålande form. Distansloppet, där finns chansen!


Kommentarer
Postat av: fia

Nä, gårdagen var tråkig på alla fronter. Tur att min schlageröl var god iaf!

2010-02-14 @ 14:20:28
Postat av: Christine

Jag förstår inte vad som hände!! Jag hade mentalt redan korkat upp champagnen när Helena sköt fullt i stående, och sen bah...kommer in som nia!? Chockerande...

2010-02-14 @ 17:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0