Ja men välkomna då!

Efter mitt förra lite mer djuplodande inlägg tänkte jag passa på att välkomna er till min nya blogg. Jag kände att det var dags för mig att skapa ett forum där jag kan få ur mig lite av det jag går och bär på, men även dokumentera lite ur min och fias vardag. Ett eller annat recept kan säkert dyka upp och jag kan garantera att inga melodifestivalsdelfinaler kommer att få passera okommenterade.

På tal om melodifestivalen så är jag hyfsat nöjd med gårdagen. Min och fias favorit, Salem, gick direkt till final med en låt som kändes lite ny och spännande i sammanhanget. Den andra finalisten Ola kändes däremot oinspirerad och ointressant. Själva låten var väl okej. Eller var den det? Minns den inte ens. Ukraina (Linda) var bättre än förväntat och vi sa till varandra att om den hade framförts av ett öststatsland i ESC så hade vi säkert gillat den mycket, men den typen av låtar slutar tyvärr nästan alltid 5:a här i landet lagom. Tyvärr fick vi rätt på den punkten. Jessica Andersson hade en väldigt fin låt, tyvärr tyckte jag inte att hon nådde ut med den. Stylingen kan ha bidragit till det. Ögonsminket gjorde att ögonen skymdes istället för framhävdes och hon kändes lite för kall (som alltid). Hoppas att hon får till det bättre nästa gång. PoS och Jenny Silver hade udda låtar i sammanhanget, helt okej, men det kändes som att de aldrig lossnade riktigt. Fia diggade dock och har under förmiddagen spelat fröken Silver så många gånger att jag omöjligt kan få den ur hjärnan. Till sist Herr Ekborg, ja herregud vad ska man säga? Jag och fia satt och skrattade under hela numret, inte för att det var dåligt, eller jo lite, men hela det där pompösa musikaliga, ja man blir glad av det helt enkelt. Bra röst det har han onekligen, men det kändes lite under numret att det skulle kunna sluta med en flopp, en förnimmelse som tyvärr visade sig stämma. Jag hade sannerligen mycket hellre sett den pompöse en gång till än den långa blonda eller de stillastående metallarna (nej inte fackförbundet). Ja det var väl alla. Eller nej, jag har glömt någon. Vem? Visst ja, den överårige rapparen. Var det singel han var, uppfattade inte det riktigt, lovar att kolla upp det till nästa gång. I övrigt inga kommentarer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0